Etika tréninku

Je jednou z nejzásadnějších věcí pokaždé, když někam vejdu, je ujistit se o místních pravidlech chování, zvycích, obyčejích a normách. Platí to při návštěvě u někoho doma, platí to v restauraci, platí to samozřejmě i v gymech.

A to většině lidí, bůh ví proč, nedochází. Jak se teda ideálně chovat v gymu?


 

Blbové

Dva roky v kuse jsem na Václaváku ve WorldClass Fitness (dnes FormFactory) skoro každej den několik hodin v kuse uklízel. A to ne, že bych vytíral podlahy a šmrdlal skla – já tahal jednoručky, kotouče i žíněnky. Je až s podivem, kolik lidí po sobě neuklidí plac, kde zvedali. (Nejhorší jsou Američani, fakt. Ty i jednoručky tahaj o patro jinam a nechaj to uprostřed kardia!) Nepochopíš.

Po mnoha eskapádách (já uměl hov*o americky) a nekonečném opakování základů (těm, co mi rozuměli) jsem si v roce 2015 sepsal základních deset pravidel, pro chování se v jakémkoli sportovním zařízení, ať už je to fitko, gym, tělocvična nebo centrum. Tohle desatero jednání by měl od chvíle přečtení dodržovat každý, aby se nám všem cvičilo (a trenérům i žilo) lépe.

Nebo vás zabiju! 😀

 

„Ken jů plíz jůz d tavl?“ – Tohle si pamatuju z Václaváku ještě do teď. 😀 Tady o tom máte článek.


 

Desatero NeBlba

1) Nejsi tu sám. (Takže si nesysli pomůcky; neobtěžuj ostatní cvičence; buď k nim zdvořilý; trénuj tělo – ne ego.)

2) Nejsi doma. (Takže by bylo vhodnější uklízet použité náčiní na původní místo hned; nevyhazovat cvičence, co se ti nelíbí, ven; nepomlouvat a tak dále.)

3) Není to tvoje. (Takže s tím nemlať; nepoškozuj to; nečmárej na zeď; nenič to.)

4) Nejsi místní modla. (Takže po sobě utírej pot, nikdo se v něm nechce exaticky válet; tvoje vystavování ve sprchách mnohdy znechucuje – nevede ke spontánnímu uctívání kolem-se-myjícími.)

5) Nejsi na soutěži. (Takže si nenakládej více, než bys měl; nezatínej před zrcadlem déle, než jen pro kontrolu růstu.)

6) Buď k zaměstnancům příjemný. (Jsou to také lidé a přijdeš-li s problémem, vždy se s ním snaží něco dělat. Nadávkami a stížnostmi nepomůžeš nikomu – ani sobě. Kdo je hrr do toho, pomáhat idiotovi?)

7) Buď tím, čím být chceš. (Poté se tím skutečně staneš. A nikdo nechce být v posilovně přítěží, smraďochem, nebo dokonce zlodějem.)

8) Buď připravený. (Triko, tepláky, boty, ručník („tavl“ :D), sprchový gel, deodorant, koktejl po tréninku. Mnoho podniků ti s tím rádo pomůže, ale nemá cenu zatěžovat všechny nad rámec.)

9) Buď šťastný. (Nechoď cvičit protože musíš; choď cvičit, protože chceš. Jedině tehdy vytváříš kolem sebe atmosféru, která je správná pro všechny kolem.)

10) Buď zodpovědný. (K sobě, k okolním cvičencům, i k podniku. Když něco rozbiješ, řekni to. Když něco najdeš, řekni to. Když se ti něco nezdá, řekni to.)

Jako všechny podniky ostatní – zabývající se jídlem, odpočinkem, zábavou, ubytováním nebo prací – jsou i podniky zabývající se tělem stále jedině podniky. Někdo podnik vlastní, někdo jej provozuje a někdo jej navštěvuje.

K většině nepříjemností dochází právě kvůli nerespektování tamních pravidel, nebo kvůli tomu, že to cvičenci jednoduše nedochází.

A samozřejmě – stejně tak, jako podnik má možnost udělat ze svých cvičenců Někoho, mají cvičenci možnost udělat z podniku dokonalé Nic. Vše funguje jen a pouze ve vzájemné symbióze a úctě.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *